“Fe bien a burros y te pagarán con calzes”

“Fe bien a burros y te pagarán con calzes” (Cría cuervos y te sacarán los ojos).

Quino y o mosén d'o lugar yeran vecinos, l'abadía y a suya casa quasi se tocaban paret con paret. Quino teneba a cara ennegrida por o sol, as mans escrebazadas de tanto cubillar con losas y d'apanyar goteras, os suyos uellos brilaban d'una forma espezial y o rictus d'a suya riseta no desapareixeba nunca.
Saludada con cordialidad a o mosén pero no iban dillá d'os buen día y de bell comentario sobre l’orache. Ya feba dos anyos que le debeba os chornals y os cañizos por l'apanyo d'a sacristía, asinas que cada vegada que lo veyeba le dentraban ganas de soltar-le bella fresca. Pero a suya muller le recordada que no yeran buenos tiempos pa estar a mal con dengún y menos con os tricornios u con as sotanas.
Antes d'empezipiar o verano le heba dito o mosén que le mira-se as goteras d'a ilesia de cara l'hibierno y en as zagueras semanas d'agüerro l’en l'heba repetiu en quantas ocasions, él contestaba con un “ya lo miraremos”.
Ixe día rematando noviembre o mosén s'aturó y dimpués de saludar a Quino con un buen día le dizió “Sinyor Joaquín, no sé qué nombre meter-le a una persona que no diz cosa en concreto quan le proposas un trato”. Lo brilo d'os uellos de Quino se fazió más intenso y dimpués d'alentar fundo le contesto: “Ye fazil, a yo puede clamar-me excusero. O que yo no sé, y vusté podrá aduyar-me pues tiene estudios de seminario, como puedo clamar a belún que me debe diners y no paga, y como l’en podreba dezir pa que no s'encarranye y me de o que ye mío”.
O mosén le dizió con una riseta “Sinyor Joaquín, vusté hese estau buen cura” y siguió caminando.
Encara le costo días en saldar a cuenta pero lo fazió antes d'as primeras nieus, sabeba que si no pagaba, as goteras no s'apanyarían ixe hibierno.
https://chambretas.es/